Maltīte 2

Joprojām lasu maltite.lv blogu.  Un sakārojos uzrakstīt par saviem ēšanas paradumiem.

Esmu no tiem cilvēkiem, kas noteikti paēd brokastis. Tās man parasti ir tipiskas un ātras. Sviestmaizes vai tostermaizes un kafija. No rītiem vienmēr ceļos pēdējā brīdī, labāk izvēlos ilgāk pagulēt, nekā stāvēt pie plīts un gatavot kaut ko :) Sliņķis, ne? Jā, miegs man ir svēts.
Bet tik pat svēti man ir paēst brokastis. Bez tām no mājas ārā neeju. Bet, reti gan mani redzēs, ka esmu uztaisījusi tikai siermaizi vai desmaizi. Klāt kāda salātu lapiņa, avokado, tomāts, gurķis, sīpols..... utt. :) Bez tā brokastu maizi ēdu ar gariem zobiem. Ļoti patīk, ka kaut kas sulīgs vēl klāt ir :)


Gadās, ka iepriekšējā vakarā uzvāru mannā biezputru vai auzu pārslu biezputru. Tad gan manas brokastis atšķiras. 

Jā, un protams, kafija :) Ar cukuru un pienu - obligāti. Neciešu stipru kafiju. Viena karotīte un viss. Stiprāka uzreiz nonāktu izlietnē :D Ēdiens un dzēriens ir jābauda, nevis jādzer ar sakostiem zobiem.



Brokastis paēstas, visi samīļoti. Un dodos ceļā. Pusdienas sastāv no tā, kas paņemts līdzi vai nopirkts. Bet pārsvarā no kaut kā silta :) Gadās dienas, kad pusdienas nepaēdu vai paēdu ceļā, apēdot kādu bulciņu. 

Vakariņas gan tiek paēstas. 

Vēl, tie kas mani pazīst, zin jau, ka es nevaru dzīvot bez salātiem. Ēst kartupeļus ar kotleti, bet bez salātiem??? Ēst makaronus un viss??? Manas garšu kārpiņas to nesaprot, manā skatījumā ēdiens kļūst nedzīvs, zaudē garšu un baudu. Tas kļūst vienveidīgs. Obligāti nepieciešami dārzeņi. Svaigā veidā vai marinēti. Nekad netaisu vakariņas bez salātiem. Man mājās vienmēr ir tomāts vai/un gurķis :) Ir bijis, ka no kafejnīcas izeju ārā tāpēc, ka tur nav salātu. 

Tos es dievinu. Jau kopš mazotnes. Un ēdu daudz, daudz, daudz... Augļi tāpat...varu ēst bieži un daudz. Šie ēdieni ir dzīvi, sulīgi. 


Gaļa? Faktiski, kad nav neviens, kas mājās sagādā gaļu un to pagatavo, šis ēdiens no manas ēdienkartes izzūd. Ja tiešām sakārojas, nopērku ko gatavu. Bet ar gaļu pati nekrāmējos. Māku izcept malto gaļu. Un ar to manas prasmes šajā jomā izzūd. Nemāku taisīt karbonādes, kaut kad sen, sen gatavoju kotletes. Nepatika tas viss. Jā, gaļa ir tā lieta, ar ko man nepatīk ņemties. Un nealkstu apgūt prasmi to apstrādāt. 
Ja pasniedz gatavā veidā, esmu ar mieru ēst. Tomēr, ne katru dienu. Tad man ēdiens jau kļūst nomācošs un skumjš. Dažas reizes nedēļā vēl var. 

Tomēr, ir periodi, kad es dzīvoju viena. Nu, tad reizēm es gaļai neesmu pieskārusies pāris mēnešus. Gadās, ka aizejot ciemos, kāds mani pacienā. Ar to arī pietiek. 

Tas nenozīmē, ka es mājās negatavoju. 90% gatavoju mājās. Un man patīk šis process. Zinu arī to, ka ēdiens jāgatavo ar mīlestību. Nedrīkst ieiet virtuvē ar domu kaut ko uztaisīt. Ja taisa, šis process ir jāizbauda. Tad iznāk visgaršīgāk. 
Bez ēdiena gatavots ēdiens vismaz man sanāk negaršīgs. Ir dienas, kad nav noskaņojums, bet ēst gribas. Un tad arī sanāk, kā sanāk. 

Tēja....jā, tā ir man radīta :) Mājās vienmēr man ir liela izvēle. Meklēju interesantas garšas. Neaprobežojos tikai ar klasiskajām zaļajām, kumelīšu un sarkano tēju. Patīk eksperimentēt un baudīt dažādas garšas :)

Mīlu tēju. Vairāk par kafiju :) Šobrīd tējas plaukts man ir sarucis, bet drīzumā atkal papildināšu ar jauniem gardumiem. :)








Komentāri

Populāras ziņas